Olej sezamowy – zdrowy i aromatyczny tłuszcz

Autor artykułu Judyta · 19-07-22

Olej sezamowy jest bardzo zdrowym i pożywnym olejem, który ma liczne korzyści. Zawiera wysokie stężenie wielonienasyconych kwasów tłuszczowych (PUFA), które mogą pomóc obniżyć poziom cholesterolu i zmniejszyć ryzyko chorób serca. Zawiera również kwas oleinowy, kwas tłuszczowy omega-9, który, jak wykazano, ma właściwości przeciwzapalne.

Olej sezamowy – właściwości lecznicze

Olej sezamowy to leczniczy olej otrzymywany z nasion rośliny sezamowej. Zawiera wiele korzystnych składników odżywczych, w tym różne witaminy i minerały, takie jak wapń, żelazo, cynk i magnez. Ponadto posiada właściwości antybakteryjne i przeciwwirusowe, dzięki czemu jest skutecznym lekiem na różnego rodzaju infekcje. Ponadto wykazano, że olej sezamowy poprawia krążenie krwi i trawienie poprzez zwiększenie przepływu krwi do przewodu pokarmowego.

Olej sezamowy może być stosowany na wiele sposobów zarówno do wewnętrznych, jak i zewnętrznych celów zdrowotnych. W przypadku wewnętrznych zastosowań zdrowotnych, może być przyjmowany doustnie lub nakładany na skórę jako olej do masażu. Chociaż te zastosowania są skuteczne w poprawie ogólnego stanu zdrowia, nie mają one na celu zastąpienia jakichkolwiek przepisanych leków.

Olej sezamowy

Olej sezamowy – bogaty w antyoksydanty

Olej sezamowy jest stosowany w medycynie chińskiej i ajurwedyjskiej od tysięcy lat. Jest dobrym źródłem antyoksydantów, które pomagają zmniejszyć stan zapalny i zwalczają uszkodzenia skóry wywołane przez wolne rodniki. Olej sezamowy może również pomóc zmniejszyć wygląd drobnych linii i zmarszczek, ponieważ pomaga utrzymać zdrowe komórki skóry.

Olej sezamowy jest bogaty w kwas oleinowy, który pomaga wychwytywać i absorbować szkodliwe promienie UVA/UVB ze słońca. I zawiera lignany i saponiny, które mają właściwości przeciwzapalne, które mogą pomóc zmniejszyć zaczerwienienia i podrażnienia z wrażliwej skóry.

Olej sezamowy – niezbędny w kuchni

Olej sezamowy ma bogaty, orzechowy smak, który doskonale nadaje się do dodawania do potraw mieszanych, marynat i dressingów. Oleju sezamowego można również używać do dodawania smaku do wypieków, takich jak ciasteczka i ciasta.

Najlepszy jest świeży olej sezamowy, ale można go również znaleźć w niektórych sklepach spożywczych w dziale zamrażarek. Możesz również przygotować własny olej sezamowy w domu, prażąc nasiona sezamu na suchej patelni na średnim ogniu przez około 3 minuty. Gdy nasiona lekko zbrązowieją, zdejmij je z patelni i pozwól im ostygnąć. Umieść je w blenderze lub robocie kuchennym i mieszaj, aż utworzą drobny proszek. Umieść sproszkowane nasiona sezamu w szklanym słoiku ze szczelnie dopasowaną pokrywką.

Powinieneś również szukać olejów, które są certyfikowane organicznie i minimalnie przetworzone. Jeżeli cenisz sobie wygodę oliwa w sprayu będzie idealnym rozwiązaniem.